Hrvatski nacionalni savez sestrinstva podržao Kampanju ”Govorimo o raku pluća”
„GOVORIMO O RAKU PLUĆA 2020.“
Dišem za tebe
S CILJEM PODIZANJA SVIJESTI O RAKU PLUĆA
U svrhu educiranja i informiranja javnosti, Udruga oboljelih od raka pluća „Jedra“ i Koalicija udruga u zdravstvu, uz podršku Hrvatskog torakalnog društva, Zaklade Hrvatska kuća disanja, Hrvatskog nacionalnog saveza sestrinstva, studenata Medicine, nastavlja kampanju „Govorimo o raku pluća 2020“ pod sloganom DIŠEM ZA TEBE.
U sklopu tradicionalnog obilježavanja mjeseca borbe protiv raka pluća krajem prošle godine, Udruga oboljelih od raka pluća „Jedra“ održala je javno predstavljanje kampanje „Govorimo o raku pluća 2019“, koja je bila iznimno zamijećena u medijima.
Iako je još mnogo toga nepoznato o COVID-19 uzrokovanoj koronavirusom, jasno je da su starije osobe, oni s težim zdravstvenim oboljenjima i ljudi s oslabljenim imunološkim sustavom u većem riziku razvoja teških komplikacija.
To uključuje i oboljele od raka pluća. Uzevši u obzir da je i Klinika za plućne bolesti KBC Zagreb pretrpjela oštećenja tijekom nedavnog potresa u Zagrebu, što je usporilo i implementaciju Nacionalnog programa za probir i rano otkrivanje raka pluća, oboljeli od raka pluća uistinu trebaju maksimalnu podršku te osvještavanje zajednice o važnosti prevencije i pravovremene dostupnosti skrbi.
Iz tog razloga u periodu od 08.srpnja do 15. rujna 2020. pokrećemo kampanju „Dišem za tebe“ koja ima za cilj osvijestiti važnost pravovremenog otkrivanja raka pluća, važnost kontinuiteta skrbi onkološkog bolesnika od sumnje do dijagnoze i liječenja, aktivnu ulogu bolesnika u upravljanju očekivanim nuspojavama liječenja raka pluća, te naglasiti važnost multidisciplinarnosti u skrbi oboljelih od raka pluća (tijekom cijelog puta pacijenta, od škole nepušenja do pravilnih tehnika disanja koje okupljaju različite profesije).
Kampanja „Dišem za tebe“ će i dalje podizati svijest u javnosti o raku pluća angažmanom osoba iz javnog života, educirati o rizičnim faktorima, načinima prevencije te liječenja, educirati zdravstvene djelatnike, te oboljele i njihove obitelji o zdravstvenoj skrbi te ih upoznati s programom ranog otkrivanja raka pluća.
Zbog epidemiološke situacije sve aktivnosti će se odvijati putem društvenih mreža i web stranica.
Kampanja uključuje: 3 radionice o tehnikama pravilnog disanja, 8 edukativnih video predavanja (predstavnici najrelevantnijih stručnjaka – liječnika, medicinskih sestara). Video će biti nepromotivnog sadržaja, bez oglašavanja lijekova, isključivo edukativnog karaktera o osvještavanju bolesti i upravljanju tijekom bolesti te očekivanim nuspojavama liječenja, promotivne video poruke osoba iz javnog života s ključnim faktografijama i porukama o promociji zdravlja, važnosti prevencije i pravovremenog otkrivanja i liječenja raka pluća